Garmin Edge Touring

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Edge Touring op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

jack.keijsers@upcmail.nl 11-05-2021

onwerkbaar apparaat

Geschreven voor: Garmin Edge Touring

Een verjaardagskado, bijna 200 eurotjes. Echter onwerkbaar. De pc kan geen contact krijgen en routes in lezen. Wat mij betreft een miskleun.

Minpunten

• werkt niet
  • kan niet inlezen
  • zou veel gemakkelijker moeten werken

Tineke 15-07-2018

Geen waar voor je geld

Geschreven voor: Garmin Edge Touring

Na twee jaar gebruik blijf ik het toch een vrij slecht product vinden. Na een aanvankelijke update ging de Garmin spontaan compleet uit tijdens een rit en moest je opnieuw opstarten. De gereden km's waren verdwenen. Teruggezet naar een eerdere update. Nu weigert het ding regelmatig dienst halverwege een rit. Registratie doet het gelukkig nog wel maar navigatie niet meer. Lastig, lastig! Als je niet bij het aangegeven beginpunt van een gegeven route start blijft hij jammeren dat je naar het beginpunt moet en dus is er ook geen navigatie.
De accuduur is voldoende voor een rit van ca 6-7 uur. Dat is dan wel weer positief ;)
Al met al een halve miskoop.

martin 25-08-2017

traag en achterhaalde functionaliteit

Geschreven voor: Garmin Edge Touring

Omdat er best wel positieve reviews waren en ik snel een fietsgps nodig had. 164 euro waarvan 163 te veel. Mooi doosje. 15 minuten voor je positie hebt, je bent al 50 meter afgeslagen voordat garmin het door heeft, volstrekt onbegaanbare route's in Frankrijk, in de stad niets waard, geen informatie over afstand tot eindpunt, zinloze Basecamp, weggegooid geld. Geen contactmogelijkheden met Garmin, een supportpagina met een handleiding voor de plus versie. Koop maar beter een gps voor 35 € bij action. Deze touring is geschikt voor een rollator en te slecht om op gratisafhalen.nl te zetten. Spijtig dat ik niet eerder hier gekeken heb.

Minpunten

• traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
  • geen route info: hoogte eta tta
  • zeer summier kaartbeelld
  • slechte route adviezen
  • 1000 km gefietst 30 keer bos in

Ruud 03-06-2017

Prettige fietscomputer

Geschreven voor: Garmin Edge Touring

Gebruik de computer inmiddels een jaar, zowel in het buitenland, waar wij in ieder geval heg noch steg weten, als in Nederland. Ik gebruik de computer op wisselende fietsen, zoals racefiets en gewone toerfiets. Enige minpuntje is dat de computer soms wel eens een mul zandpad voor de racefiets uitzoekt, dit is iets minder. Nadat ik mij de diverse mogelijkheden bekwaam had gemaakt vind ik het een zeer fijn en betaalbaar apparaat, waar ook de GPX bestand makkelijk in op te slaan zijn en niet de hele tijd naar pijlen langs de berm gezocht hoeft te worden. ondersteuning Garmin tot nog toe uitstekend.

Pluspunten

• betaalbaar
  • lange levensduur batterij 13-15 uur
  • makkelijk GPX routes toe te voegen
  • schakelen tussen diverse scherme zonder problemen

Minpunten

• helderheid scherm

Grt 25-05-2017

teleurstelling

Geschreven voor: Garmin Edge Touring

Helaas is de Garmin Edge Touring niet in staat te bieden wat het belooft. Van Garmin heb ik drie keer een ander toestel gekregen omdat de USB poort het toestel niet herkende, tijdens een route de koers werd afgebroken en niet meer vanaf dat punt opgestart kon worden waardoor ik de route niet volledig heb uit kunnen rijden en het toestel regelmatig een foutmelding geeft waarna het uitschakelt en de route ook is afgebroken. Deze fouten zijn bij alle toestellen die Garmin mij heeft gestuurd voorgekomen, Garmin reageert niet meer op mijn mail. Ondanks dat ik ook een garmin fenix horloge gebruik die wel goed werkt overweeg ik nu toch over te stappen op een ander merk fietscomputer met GPS en daar ook een bijpassend horloge bij zoeken.

Minpunten

• USB wordt niet herkend
  • ingeladen routes worden halverwege afgerboken
  • apparaat valt uit
  • service Garmin beperkt tot standaard antwoorden
  • Servers van Garmin vallen vaak uit

Frits 30-04-2017

eenvoudig maar prima werkend toestel voor fietsnavigatie

Geschreven voor: Garmin Edge Touring

Ik gebruik dit toestel alleen voor navigatie met routes die ik in map source heb gemaakt en op de computer heb staan. Dat werkt perfect met behulp van het programma Javawa RTW tool. Routes sla ik op, op de geheugenkaart. Ik gebruik vrijwel uitsluitend de gratis te downloaden OFM kaarten. Deze laatste kaarten heb ik ook in het toestel aangebracht (op de geheugenkaart) Maar kom ik in een regio of land waarvan ik geen OFM kaartmateriaal in het toestel heb staan dan schakel ik het kaartmateriaal van het toestel zelf in. Anders staat dit kaartmateriaal van Garmin uit. Een geheugenkaart met meer opslagcapaciteit is aan te bevelen.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • snelle opstart van routes (onder koersen)
  • goede bevestiging op het stuur
  • kaartmateriaal is in het toestel aanwezig

Minpunten

• zichtbaarheid in het zonlicht (bij tegenlicht)

Swftman 09-04-2016

Zeer slechte ervaring: S.A.B.E.N.A.

Geschreven voor: Garmin Edge Touring

Kreeg dit apparaat cadeau van mijn vriendin, die er Eu.169 voor betaalde bij de Mediamarkt. We zijn een halve dag bezig geweest met de gebruiksaanwijzing bestuderen, opladen, aansluiten, uitproberen, updates downloaden van garminconnect, installeren.
Op het punt waar GarminConnect je de kaart van Europa laat downloaden (hoi hoi, nou gaat t gebeuren!) krijg je de melding dat je apparaat onvoldoende geheugen heeft. Een SD kaart van 32 Gb wordt aangeraden. Dat had Mediamarkt er niet bij verteld. Dus: geen geheugen, geen wegenkaart, geen navigatie. Er zat wel een rudimentair soort kaart in, maar daar heb je niks aan. Het menu in het apparaat deed ook niet wat er in de gebruikshandleiding stond, namelijk route plannen door een adres ingeven - zit gewoon niet in het menu. Misschien wel wanneer je de wegenkaart installeert, maar dat werkte dus niet. Ook de touchscreen bediening vond ik heel slecht gaan. Als je een smartfone van Apple of Sony of Samsung gewend bent (dat is vandaag de norm), dan is deze touchscreen ronduit slecht.
Enige lichtpuntje in deze trieste geschiedenis was dat Mediamarkt ons het geld terugbetaalde. Voor mijn vriendin ook triest: die had zich erop verheugd mij bij te maken. Echt beschamend.
Na dit drama ben ik op Kieskeurig gaan kijken en vond daar meer slechte ervaringen, o.a. van Rockville.
Dus: Such A Bad Experience, Never Again!

luci_1960 23-11-2014
Geschreven voor: Garmin Edge Touring

Leuk apparaatje erg leuk fietsen zeker als je veel routes wilt rijden. De verrassingsroute is ook erg leuk.Wij zijn erg tevreden. Daar wij hem nog niet zo heel lang hebben een paar maanden kunnen we niets zeggen over de duurzaamheid.Via de pc/laptop kan je ook hele leuke routes uitstippelen en dan opslaan op je navigatie en dan fietsen maar !!!

Anoniem 13-07-2014
Geschreven voor: Garmin Edge Touring

Kreeg van m'n lief een Garmin Edge Touring cadeau (zomer 2014) vlak voor een stedentrip (fiets mee) naar Parijs. Wat was dat een ontgoocheling. Traaaaaaaag... bij berekenen, herberekenen (zogenaamd van het pad) enz. Als je wilde weten waar je was, kwam je daar pas na 15 minuten achter. In- of uitzoomen duurde zo lang dat je er maar vanaf zag. Daardoor had je geen enkel overzicht van waar je je bevond. We navigeerden niet, we dwaalden. Na twee dagen proberen zei ze: "Geef hem alsjeblieft aan mij, dan berg ik hem op." Dat was goed gezien van haar want ik wilde hem kapot smijten. Verder gereden met een kaart. Wat een opluchting. Bij thuiskomst teruggestuurd naar Wehkamp, dat kon gelukkig nog.
Nu rijden we rond met een Tomton Go 500 op een zelfgemaakte houder. Tomtom is natuurlijk niet een echt fietsnavigatie apparaat. Je zet hem op fietsen en hij doet dat eigenlijk besr goed. En snel. Groot scherm makkelijk te lezen. In- en uitzoomen in real-time, wat een opluchting. De accu gaat ruim twee uur mee. Je spaart accu door hem regelmatig 'uit' te zetten tussen instructies. Zo werkt ie uren langer. Hij is binnen enkele seconden wakker en weet al waar hij is. Als extra heb ik een externe usb accu bij me, die ik voor mijn telefoon heb, bij maar ik heb hem nog niet hoeven gebruiken.

BartDoets 31-03-2016

Ik had 'm toch maar liever onder garantie teruggebracht. Wat je beschrijft is niet normaal.

Rockville 17-06-2014
Geschreven voor: Garmin Edge Touring

herziening van eerdere review. Inmiddels zo een 1.000 kilometer mee gefietst en goede ondersteuning van Garmin ontvangen...

Rockville 09-03-2014
Geschreven voor: Garmin Edge Touring

niet makkelijk in gebruik. Je moet echt behoorlijk verstand van computers hebben. Voorgestelde rondrit werkt ook (nog) niet. Een omleiding van een meter of 50 kan hij niet aan. Hij zal de rest van de route aan blijven geven dat je terug moet terwijl je wel gewoon over de route op de kaart fietst. Ik had van te voren ook niet gecheckt maar werd met racefiets over de coolsingel gestuurd. Optie voor racefietsers dus geen toegevoegde waarde. Ik hoop dat ik de komende weken wat enthousiaster wordt want momenteel ben ik dat zeker niet. Hoop dat er zeer snel goede software updates komen

Rockville 20-10-2014

laatste herziening wat mij betreft: navigeren werkt niet. Wilde laatst een ronde die met een tourclub had gemaakt en had opgenomen opnieuw fietsen. Op een gegeven moment weet de computer het niet meer en hij liep zelfs helemaal vast. Ik moest hem resetten. De ronde laden (80km) duurt al meer dan 10 minuten en halverweg laat hij je volledig in de steek. Nieuwste update van de software stond erop. Nu maar Garmin in de slag om deze computer terug te sturen. Voor alleen fietscomputer vind ik hem te duur...

Rockville 17-06-2014

Ik heb de software vervangen op aangegeven van Garmin. De bug is er nu gelukkig uit. Het zelf maken van routes via Basecamp is en blijft best lastig. Ik heb een aantal maal een route gedownload en dat op zich gaat prima echter deze zijn ook niet altijd helemaal correct waardoor de Garmin het ook niet altijd weet. Gelukkig als je doorfietst dan pakt hij snel de draad weer op. Als de gedownloade coördinaten niet kloppen dan kan de computer daar niets aan doen. Ik heb deze computer met een fikse korting kunnen kopen en als gewone fietscomputer werkt hij super i.c.m. GarminConnect. Ik ben nu gematigd tevreden... de klantenservice van Garmin is ook een zeer goed. Uitgebreide mails ontvangen hoe e.e.a. op te lossen. Dat is prettig.

HereIsTom 12-06-2014

Ben je inmiddels al wat enthousiaster? Volgens andere reviews die ik heb gelezen is het namelijk een goede fiets GPS.

HereIsTom 18-06-2014

Hier kun je zien hoe je makkelijk coördinaten kunt kopiëren; http://youtu.be/_d1KDmuAiH0

En hier kun je zien hoe je routes kunt maken in Basecamp: http://youtu.be/_KNPfEcRdXw